Stappenplan BV oprichten
Waar moet u rekening mee houden bij het oprichten van een BV? Welke stappen moeten er gezet worden en welke informatie moet er aangeleverd worden aan de notaris voor het oprichten van een BV? Op deze pagina vindt u een handig stappenplan voor het oprichten van een BV die antwoord geeft op deze vragen.
Stap 1 – Advies voor het oprichten van een BV
Voordat u ervoor kiest om een BV op te richten is het belangrijk om in samenwerking met een uw accountant/boekhouder/fiscalist te bepalen of het voor uw onderneming interessant is om een BV uit fiscale overwegingen op te richten. Het kan echter ook zijn dat uw onderneming veel zakelijke risico’s met zicht meebrengen die u niet in privé wil lopen. Een BV kan u tegen dergelijke risico’s beschermen.
Een bestuurder van een BV kan overigens alleen in beperkt aantal situaties aansprakelijk worden gesteld. Er zijn echter situaties te bedenken waarbij een BV oprichten voor u niet de juiste keuze is. U krijgt van ons daarom gericht advies. Indien het oprichten van een BV voor u de beste keuze is, kunt u door naar stap 2.
Stap 2 – Keuze voor administratiekantoor
Indien het oprichten van een BV voor u uit fiscale overwegingen voordelig is of vanwege verhoogde risico’s in uw onderneming verstandig is, kunt u notariskantoor Accordo uit Amersfoort inschakelen. Wij kunnen voor u de oprichting van uw BV verzorgen tegen een scherpe prijs. Bent u benieuwd naar onze tarieven? Vraag dan vrijblijvend een offerte aan. Als u akkoord bent met de offerte, gaan we verder met stap 3.
Stap 3 – Aanleveren van gegevens
Voor het oprichten van een BV zijn een aantal gegevens nodig. Zonder de aanlevering van de onderstaande gegevens is het voor de notaris niet mogelijk om uw BV op te richten. Uiteraard heeft u nog niet direct antwoord op alle onderstaande vragen en vereisten. Deze zullen we samen met u bespreken.
- De naam van de BV
- De statutaire vestigingsplaats
- Het doel van de BV
- Het geplaatste aandelenkapitaal
- De blokkeringsregeling op de aandelen
- De bestuurders en hun vertegenwoordigingsbevoegdheid
- De aandeelhouders en de Algemene Vergadering
- De jaarrekening en het boekjaar
- Statutenwijziging en ontbinding
Stap 4 – Afspraak en controle
Uit ervaring weten wij dat u als ondernemer uw nieuwe BV graag zo snel mogelijk wil oprichten. Daarom zorgen wij ervoor dat er met u op korte termijn een afspraak gemaakt wordt. Tijdens deze afspraak kijken wij als notaris samen met u naar de informatie die u naar ons heeft toegestuurd. We controleren tijdens deze afspraak uw informatie om vervolgens de akte van oprichting voor u op te maken.
Stap 5 – Ondertekenen akte van oprichting
Als laatste stap in het stappenplan om een BV op te richten is het ondertekenen van de akte van oprichting. Dit vindt plaats op ons notariskantoor in Amersfoort. Een oprichting van een BV is een persoonlijke aangelegenheid die voor u als ondernemer een belangrijke stap naar succes is. Als laatste zult u de felicitaties ontvangen van onze ervaren notaris en wensen wij u veel succes en ondernemersplezier. Het notariskantoor zorgt vervolgens voor inschrijving van uw BV bij de Kamer van Koophandel en ook in het UBO register.
Laat ons u helpen
Bent u op zoek naar een deskundige notaris voor het oprichten van een BV? Dan bent u bij Accordo Notaris uit Amersfoort op het juiste adres. Accordo Notaris is transparant, toegankelijk en laagdrempelig voor u als zakelijke of particuliere klant. Met dit stappenplan voor een BV oprichten hopen we u al enigszins voorbereid te hebben. U weet nu wat u kunt verwachten in dit proces. Het enige dat nog resteert, is om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag verder.