Stappenplan BV oprichten
Hoe gaat het oprichten van een BV? Wat moet u precies doen en weten? Welke informatie moet ik aanleveren als ik een BV wil oprichten? Op deze pagina vindt u een handig stappenplan voor het oprichten van een BV die antwoord geeft op deze vragen.
Stap 1 – Fiscaal advies voor het oprichten van een BV
Voordat u ervoor kiest om een BV op te richten is het belangrijk om in samenwerking met een fiscaal specialist te bepalen of het voor uw organisatie interessant is om een BV op te richten. U heeft vast gehoord dat u met een BV niet privé aansprakelijk kunt zijn. Dat is inderdaad één van de aantrekkelijke voordelen van een BV. Er zijn echter situaties te bedenken waarbij een BV oprichten voor u niet de juiste keuze is. U krijgt van ons daarom gericht advies. Indien het oprichten van een BV voor u de beste keuze is, kunt u door naar stap 2.
Stap 2 – Keuze voor administratiekantoor
Indien het oprichten van een BV voor uw organisatie fiscaal voordelig is, kunt u notariskantoor Accordo uit Amersfoort inschakelen. Wij kunnen voor u de oprichting van uw BV verzorgen tegen een scherpe prijs. Bent u benieuwd naar onze scherpe tarieven? Vraag dan vrijblijvend via deze pagina een offerte aan. Als u akkoord bent met de offerte, gaan we verder met stap 3.
Stap 3 – Toesturen van informatie
Voor het oprichten van een BV zijn een aantal gegevens nodig. Zonder de aanlevering van de onderstaande gegevens is het niet mogelijk om verder te gaan. Uiteraard heeft u nog niet direct antwoord op alle onderstaande vragen en vereisten. Deze worden daarom in samenwerking met Accordo opgesteld.
- De naam van de BV
- De statutaire vestigingsplaats
- Het doel van de BV
- Het geplaatste aandelenkapitaal
- De blokkeringsregeling op de aandelen
- De bestuurders en hun vertegenwoordigingsbevoegdheid
- De aandeelhouders en de Algemene Vergadering
- De jaarrekening en het boekjaar
- Statutenwijziging en ontbinding
Stap 4 – Afspraak en controle
Uit ervaring weten wij dat u als ondernemer uw nieuwe BV liever vandaag nog opricht, dan morgen. Daarom zorgen wij ervoor dat er met u op korte termijn een afspraak gemaakt wordt. Tijdens deze afspraak kijken wij samen naar de informatie die u naar ons heeft toegestuurd. We controleren tijdens deze afspraak uw informatie om vervolgens de oprichtingsakte voor u op te maken.
Stap 5 – Ondertekenen akte van oprichting
Als laatste stap in het stappenplan om een BV op te richten is er het onderteken van de oprichtingsakte. Dit vindt plaats op ons notariskantoor in Amersfoort. Een oprichting van een BV is een plechtige aangelegenheid die voor u als ondernemer een belangrijke stap naar succes is. Als laatste zult u de felicitaties ontvangen van onze ervaren notaris en wensen wij u veel succes en ondernemersplezier.
Laat ons u helpen
Accordo Notarissen uit Amersfoort is een ervaren partner voor het oprichten van een BV, of voor het oprichten van een stichting. Accordo Notarissen is transparant, toegankelijk en laagdrempelig voor u als zakelijke of particuliere klant. Met dit stappenplan voor een BV oprichten hopen we u al enigszins voorbereid te hebben. U weet nu wat er komen gaat. Het enige dat nog resteert is om contact met ons op te nemen. Wij helpen u graag verder.