Maanlander 27 - 3824 MN - Amersfoort info@accordonotaris.nl
033 - 3031420
Accordo Notaris
Accordo kan u helpen met uw vastgoed vraagstuk.

Vastgoed, afspraken juridisch vastleggen

  • Hoe zit het met het zakelijk financieren van vastgoed?
  • Mijn zoon wil een huis kopen. Kan ik hem een lening verstrekken vanuit de BV?
  • Wat betekent het voor de vooraftrek van de BTW als ik mijn bedrijfspand verkoop?
  • Kunt u de koopovereenkomst voor mijn nieuwe fabriekshal opstellen?
  • Kan ik (vrij) vastgoed verhuren zonder contract?

De aan- of verkoop van een bedrijfspand heeft invloed op vrijwel elk aspect van de bedrijfsvoering. Het is dus zaak om alle consequenties in kaart te brengen, en afspraken juridisch vast te leggen. Bij zakelijk onroerend goed is dat laatste zelfs een wettelijke verplichting. Er zijn tenslotte grote bedragen en dus risico’s mee gemoeid.

Notaris en zakelijk vastgoed

Wat betekent de aan- of verkoop van een bedrijfspand voor uw bedrijf? Met de expertise die wij bij ACCORDO in huis hebben op het gebied van ondernemingsrecht en bedrijfsvastgoed, kunnen we u adviseren over uw specifieke situatie.

Achter iedere ondernemer zit natuurlijk een particulier. Een persoon die ook ergens moet wonen. We krijgen dan ook de nodige vragen en verzoeken over transacties van woningen.

De notaris voor privé en zakelijk onroerend goed

Wie onroerend goed koopt of verkoopt, moet in elk geval naar de notaris voor de overdracht en de financiering door middel van de hypotheek. Of het nu om een particuliere woning gaat of om bedrijfsmatig vastgoed. De notaris is degene die voor u:

  • de koopovereenkomst beoordeelt of opmaakt
  • de akte van levering opmaakt
  • de hypotheekakte opmaakt
  • de akte van verdeling opmaakt (bij een scheiding)

Wat de notaris specifiek voor u kan betekenen bij de financiering van een bedrijfspand, leggen we u graag persoonlijk uit. Een afspraak is zo gemaakt!

Ik wil snel een vrijblijvende offerte!